lauantai 3. joulukuuta 2011

Kunnian adventti

Jo toinen adventti kohdilla ja ulkona ilma joka sopisi paremmin lokakuuhun kuin joulun odotukseen.

No, joulu tulee joka tapauksessa olipa sää mikä tahansa. Positiivista on, että mun joulumieli on ehkä pikkuhiljaa alkanut nousta. Ei tässä mistään valtavasta jouluhössötyksestä mun kohdalla voi vielä puhua, mutta ainakin varovasti olen jo pohdiskellut omia ja muiden joululahjoja, kaipaillut jouluruokia ja aloitellut joulusiivousta.

Yksi varma joulun merkki on joulukonsertit, joita tuntuu riittävän jopa näin pienessä kaupungissa melkein jokaiselle päivälle. Itse olin onnessani saatuani lipun musiikkiluokkien joulukonserttiin viime torstaina. Vaikka ulkona tuuli ja satoi, niin täyden kirkon penkillä lasten joululauluja kuunnellessa tuntui jo melko jouluiselta. Taisinpa tirauttaa parit liikutuksen kyyneleetkin.

Musiikkiluokkien joululaulut olivat kaikki (paitsi "Maa on niin kaunis") aivan uusia ja mulle tuntemattomia. Itselle rakkaan musiikkiluokkalaisen sooloa kuunnellessa tuli ihan mieleen omat lapsuusmuistot koulun kuorossa ja jokajouluiset joulukirkon esiintymisjännitykset. 

Eniten tykkään sellaisista joululaulutilaisuuksista, joissa saa itse laulaa mukana sydämensä kyllyydestä. Täytyykin ehkä osallistua johonkin Kauneimmat joululaulut -tilaisuuteen tänä vuonna.

Toisen adventin kaksi kynttilää symboloivat perinteen mukaan jouluilon syttymistä. Ehkä se munkin jouluilo kohta roihahtaa liekkeihin.

<3 Kiskis

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti