maanantai 8. elokuuta 2011

kesä älä mee..

"Minne kesä oikeen karkaa? En tahdo vielä siirtyä syksyyn, en ole vielä siihen valmis!"
Lainasin ajatuksen ystäväni fb-seinältä. Olen tismalleen samoilla ajatuksilla. Kesälomaahan mulla ei ole pahemmin ollut eikä tule, mut syksy sais kyllä vielä odottaa. Ihan vaan siks, et on niin monta asiaa mitä mun PITI kesällä tehdä, mut joita en oo vielä saanu tehtyä.
Mun kesätyötkin venähti yhtäkkiä viikolla. Ja voi olla että venähtävät vielä jopa puolella vuodella. Saapa nähdä. Toisaalta olen niin innoissani ja toisaalta jännittää. Jaksanko mä oikeasti 60% töitä 50km ja 40% koulua 260km päässä kotoa. Plus tietty se oppari. Hmm. Ajattelin jaksaa.
Toisaalta odotan jo syksyn tuloa innolla. Olen aina ollut ennemmin syksyn kerrospukeutuja kuin kesähepeneissä kekkuloija. Oranssi, ruskea, petroli ja harmaa on mun värejä. Vaaleanpunaiset ja limenvihreät jätän vaatteissa muille. Niin ja kukatkin kuuluu luontoon, ei mun pöksyjen kuviointeihin. 
Syksyllä myös siivotaan. Kesää alkaa olla jo niin pitkälti takana, että kotona alkaa jo ahdistaa. Pystyn kohtuu hyvin elämään pienessä kaaoksessa ja imuroimattomuudessa, mutta tietyssä pisteessä iskee aina inhotus. Pitäis siivota ja noi lehdetkin lojuu tossa ja mitä ihmettä tää tekee täällä ja missä on tän sukan pari ja ja ja. Tiedättehän? Kun tulee syksy, eikä enää jokainen vapaa viikonloppu kulu mökin autuudessa on viikonloppuna aikaa vaikka siivota. Arkipäiviin en sellaista nyt saa mahtumaan millään. On liian kiire löhötä työpäivän jälkeen puolikuolleena sohvalla. Jos teen syksynkin tätä työtä koulun ohessa, niin lupaattehan että tää rutinoituu ja mulla on taas kohta virtaa iltasinkin? Tarttis olla, kun remonttikin alkailee kohta.
Syksystä odotan myös jumppia. Nyt kun koulun jumpat ei tuu kysymykseen olen pohdiskellut kotikunnan vaihtoehtoja. Taidan kallistua lähikuntosalin kymppikorttiin. Naisvoimistelijoidenkin jumpat vois olla ok. Olispa taas aikaa harrastaa jotain oikeesti. Valmistumisen jälkeen aloitan kyllä taas Taekwondon. Tai menen vaikka laulutunneille.
 
Syksyisiä sekalaisia mietteitä ja mökkisaaren kehäkukkia parin viikon takaa. Viime viikonloppuna nuo kaikki vaaleanpunaiset tötteröt oli jo varisseet maahan. 

Heippa taas. 
Kiskis

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti