lauantai 5. maaliskuuta 2011

Vatsa pömpöllään

Hei ette usko. 
 Mulla oli niin kauhea morkkis noista eilisistä kuvista että voi moorjens.
Tuo huppari tuli jopa mun painajaisuneen, jossa mun kotiin, joka oli omakotitalo autralialaisen havumetsän keskellä (????), hyökkäsi joukko punaoransseihin fleecehaalareihin pukeutuneita teinejä konekiväärien kanssa. Heräsin omaan huutooni aamulla, kun unessani niin hirmuisesti taistelin niitä hirmuja vastaan. Okei, ei jännityselokuvia ja vaatepähkäilyjä ennen nukkumaanmenoaikaa.

Tänään päivä on pyörinyt aikalailla syömisen ja siivouksen ympärillä.
Käytiin päivällä sen verran kävelyllä tuolla kauniissa ulkoilmassa (ja hyisessä tuulessa) että haettiin Alkosta pullo valkkaria. Kultsi nääs sai päähänsä valmistaa risottoa. Ja mullehan se sopi. Risotto onkin lähes ainoa muoto missä pystyn viinin hyväksymään osaksi ruokavaliotani.

Haettiin siis kipinkapin risottoviini ja tultiin kaupan kautta kotiin kokkailemaan.
Siis Kultsi kokkasi ja mä yritin vähän siivoilla. Syömisen jälkeen siirryttiin mahat pystyssä sohvalle katselemaan mun lapsuuden idolia - Pocahontas tuli tänään perheleffana telkusta.
Mistä on hyvä risotto tehty? -Riisistä, broilerista, valkkarista ja sahramista sekä parsakaalista, sipulista ja pinaatista.

Jälkkärivastuu on aina mulla ja tänään jälkkärinä olikin uunijäätelöä mansikoilla. Överimakeaa herkkua. Ylläriylläri että mun valitsemaan jälkkäriin liittyy jotenkin jäätelö.

Kultsi lähti kattomaan lätkää ja mä tästä jatkan kohta siivoilua (kunhan tää pömpötys tästä kohta laskis) ja  taidan olla niin tylsä, et siivottuani vietän loppulauantain koulutehtävien parissa. Jiihaa.

Ihanaa lauantaita kaikille.
Syökää vatsanne täyteen ja nauttikaa viikonlopusta.

<3 Kiskis

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti